Moda to bardzo rozległy temat poczynając od ubrań poprzez wystrój wnętrz, czy projektowanie ogrodów. Każdy odcień życia charakteryzuje się brakiem odporności na nurty w modzie, występujące cyklicznie. Ludzie ulegają jej, a mimo to niechętnie się do tego przyznają. Moda zmienia się jak w kalejdoskopie, jest królową coraz to nowych trendów. Aby nadążyć za zmianami, trzeba na bieżąco śledzić preferencje w świecie mody, dotyczące każdego jej rodzaju.
Jak poradzić sobie z prowadzeniem sklepu z ubraniami?
Nikt nie chciałby być niewolnikiem mody, ale bycie poza nią daje poczucie odrzucenia. Podążamy za nią często świadomie lub nie, po prostu otacza nas ze wszystkich stron. Życie modą pozwala właściwie oceniać najbardziej frapujące kierunki i mieć świadomość, że przyjmą się i wejdą do życia powszedniego. Czasami dobrzy znawcy tematy decydują się na otworzenie sklepu z ubraniami i dodatkami jak najbardziej wpasowującymi się w klimat danego czasu. Niejeden dobry fachowiec nie udźwignął tematu mody w ubiorach. Nie można kierować się własnym gustem, ale oczekiwaniami rynku, trzeba wybiegać naprzód i umieć właściwie oceniać rozwijające się kierunki. Nie można ani na chwilę zwolnić i pozwolić sobie na zaniechanie obserwacji, bo okaże się, że towar w sklepie nie przystaje do zapotrzebowań klientów. Poza tym nigdy nie wiadomo, który z obowiązujących trendów umrze śmiercią naturalną, a który przebije się na pierwsze strony gazet. Sklep z ubraniami to trochę spacer po grząskim gruncie.
Jaką wybrać grupę docelową?
Bezpieczniej jest wybrać na klienta docelowego ludzi w bardziej zaawansowanym wieku, ze względu na konserwatywne podejście do ubioru. Najbardziej awangardowe grupa to młodzież, lubią ciągłe zmiany, nawiązują ubranie do bohaterów filmowych, ciężko sprostać ich wymaganiom. Osoby od 30 do 50 roku życia są większości bardzo stabilne, jeśli chodzi o gust ubraniowe. Często pracują w korporacjach gdzie obowiązujący dress code, znacznie ogranicza fantazję i możliwości. Poprawność ubraniową odreagowują sobie kolorowymi kompletach sportowymi o bardzo jaskrawych kolorach. Aby dobrze trafić do zaplanowanego klienta, trzeba dokładnie przemyśleć strategię reklamową i marketingową, ponieważ znalezienie argumentu na przyciągnięcie klienta to bardzo trudne przedsięwzięcie. Odpowiednia oprawa plastyczna sklepu zachęci grupę docelową do wizyty. dobrze przemyślana akcja marketingowa przed otwarciem sklepu, powinna zaciekawić potencjalnych klientów i zachęcić do odwiedzin.